Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

I. Algemene informatie

1. Gegevens ggz-aanbieder

Naam regiebehandelaar: EM HUIJSKENS
BIG-registraties: 59910683625
Overige kwalificaties: Eerstelijnspsycholoog
Basisopleiding: Ontwikkelings en onderwijspsychologie
Persoonlijk e-mailadres: ernahuijskens@hotmail.com
AGB-code persoonlijk: 94002306

Praktijk informatie 1

Naam Praktijk of Handelsnaam: Psychologiepraktijk Huijskens
E-mailadres: info@psychologiebreda.nl
KvK nummer: 66921759
Website: www.psychologiebreda.nl
AGB-code praktijk: 94062868

Praktijk informatie 2

Naam Praktijk of Handelsnaam: Tract Psychologen
E-mailadres: erna@tract-psychologen.nl
KvK nummer: 20143867
Website: www.tract-psychologen.nl
AGB-code praktijk: 94056936

1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens hieronder in:

Paramedisch Centrum In-Motion
Liesbospark 19
4813 HV Breda

Medisch Centrum Beljaart
Kloosterpad 13d
5104 JT Dongen

2. Biedt zorg aan in

Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.

2a.

Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz

2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en
coördinerende rol als volgt in:

Ik bespreek elk jaar een minimum aantal indicatiestellingen met collega’s tijdens de intervisie. Deze
worden iedere 5 jaar getoetst bij de visitatie van de LVVP.

Als de zorg niet verloopt zoals in het behandelplan vastgelegd overleg ik in het desbetreffende MDO,
of in 1 van de 3 intervisiegroepen die ik heb of rechtstreeks met huisarts, psychotherapeut of
psychiater.

3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod

Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):

3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:Mijn algemene visie is om cliënten een op maat gerichte behandeling aan te bieden. Na de intake, die meestal 2 sessies omvat, maak ik een behandelplan, welke ik samen met de cliënt bespreek voor akkoord. Indien nodig en gewenst worden ouders en of partners betrokken bij de behandeling. De doelgroep van mijn praktijk richt zich op kinderen vanaf 9 jaar en volwassenen tot 65 jaar.

Cliënten kunnen met de volgende problematiek in mijn praktijk terecht:
Stress gerelateerde klachten, angsten, somberheid, depressie, overspannenheid en burn-out,
verwerkingsproblemen, dwangmatig handelen of gedachten die terugkomen, problemen met
vriendschappen, zingeving-, levensfase- en identiteitsproblematiek, zelfbeeldproblematiek,
assertiviteitsproblemen, en disfunctionele patronen. Ik maak gebruik van Cognitieve
Gedragstherapie, schemagerichte technieken, EMDR, oplossingsgerichte
therapie, mindfulness, ACT en e-health van therapieland.

3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Restgroep (Dissociatieve stoornissen; Stoornissen in zindelijkheid; Slaap-waakstoornissen; Seksuele
disfuncties; Genderdysforie; disruptieve impulsbeheersings- en andere gedragsstoornissen; Parafiele
stoornissen; Overige psychische stoornissen; Bewegingsstoornissen en andere bijwerkingen van
medicatie)
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
Voedings- en eetstoornissen

4. Samenstelling van de praktijk

Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: Erna Huijskens
BIG-registratienummer: 59910683625

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:

Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
ggz-instellingen
Anders: GGD, maatschappelijk werk, (psychosomatisch) fysiotherapeuten, dietisten, logopedie,
verslavingszorg, systeemtherapeuten en psychiaters.

5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):

Huisartsen Kloosterpad
Anniek Baijens-van Haaren (89910759101)
Tim Baijens (9910791201)
Rick Versteegen (POH-GGZ)

Paramedisch Centrum in-motion:
Patty van Hoorn(69038631404)
Carlo Foesenek (39033599704)

Collega psychologen:
Dennis Prinsen(99061295625 )
Margot van der Molen(29912172825)
Marcel Quaak(79920725525)
Annemiek van Daatselaar ( 79012066325)
Ellen Prins

Kinderteam Breda:
Logopediepraktijk Snoeren & de Kruif
Karin van Rijsewijk(89034829404 )
Kim Huijbregts (49917942525)

Psychotherapeuten:
Anneloes Fick (29913993916)
Twinga Tran (59916648716)
Stiene van Limbergen (69066302616)

Psychiater:
Ellen Rutten (99023611201)

5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

Samenwerking bij casuistiek
Doorverwijzing vanwege indicatie voor intensievere of aanvullende behandeling
Terugverwijzing voor nazorg
Consultatie bij twijfel over indicatiestelling, vastlopen behandeling of bij uitgebreide
diagnostiekvragen
Diagnostische psychiatrische consulten/medicatievragen
Crisissituaties/suïcidaliteit
MDO’s

5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):

hun eigen huisarts, diens vervanger of de betreffende huisartsenpost. De arts bepaalt, in overleg met
de cliënt, wat er moet gebeuren en welke hulp ingezet moet worden. Hij/zij beoordeelt of inzet van
de crisisdienst is aangewezen en regelt dit indien nodig.

5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?

Nee, omdat: crisissituaties waarbij bovengenoemde instanties ingezet zouden moeten worden in de
praktijk erg weinig voorkomen.

5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:

Intervisiegroep Breda:
Dennis Prinsen
Margot van der Molen
Marcel Quaak
Annemiek van Daatselaar
Justine Moons

Intervisie Tract:
Greetje Koertshuis
Mieke Westen
Jacintha Roks
Annelies van de Berg
Linda Verduijn

MDO Kloosterpad
Anniek Baijens, van Haaren huisarts
Rick Versteegen, POH-GGZ

Kinderteam Breda:
Logopediepraktijk Snoeren & de Kruif
Karin van Rijsewijk
Liesbeth van Dam

5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:

Beide intervisie groepen komen eens per 6 weken samen.
We maken notulen van de bijeenkomsten en stellen vooraf een agenda op.
We reflecteren op ons eigen handelen aan de hand van bespreking van indicatieformulieren van de
LVVP

Met het MDO’s bespreken we casuistiek, doorverwijsmogelijkheden en komen we eens per 2
maanden samen.

Het kinderteam komt eens per 6-8 weken samen en is bedoeld voor samenwerking bij bepaalde
casussen en eventuele doorverwijsmogelijkheden.

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg

Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Nee

7. Behandeltarieven:

Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
www.psychologiebreda.nl

8. Kwaliteitswaarborg

Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging

Ik upload het document met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van mijn beroepsgroep op
www.ggzkwaliteitsstatuut.nl

Organisatie van de zorg

9. Klachten- en geschillenregeling

Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris): De klachtenregeling van de LVVP

Link naar website:

https://www.lvvp.info/voor-clienten/hoe-te-handelen-bijklachten-over-de-behandelaar/

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij

Naam vervangend behandelaar: Dennis Prinsen

10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:

Ja

II. Het behandelproces – het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt

11. Wachttijd voor intake en behandeling

Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link
of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).

Link naar wachttijden voor intake en behandeling: www.psychologiebreda.nl

12. Aanmelding en intake

12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):

Clienten melden zich aan via de website: www.psychologiebreda.nl of via telefoonnummer 06-
50241472. Op de website kunnen zij een contactformulier invullen en bel ik ze binnen 2 dagen terug.
De intake wordt altijd uitgevoerd door de praktijkhouder, Erna Huijskens. Ook de verdere
communicatie verloopt via Erna Huijskens.

12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:

Ja

13. Behandeling

13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):

Ja

13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

Ja

13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:

Ik evalueer regelmatig samen met de cliënt hoe de behandeling verloopt en of de cliënt tevreden is
met de behandeling. Bij (tussentijdse) vragen kunnen cliënten mij altijd mailen en/of bellen. De cliënt
krijgt een afschrift van het behandelplan en desgevraagd ook een kopie van de correspondentie met
de huisarts/verwijzer. Belangrijke informatie over de procedures in de praktijk, vergoedingen,
rechten/plichten van therapeut en cliënt, zijn te vinden op de website www.psychologiebreda.nl.
Voorafgaand aan het intakegesprek krijgt de cliënt hiervan een algemene informatiefolder per mail
toe gestuurd en deze informatie wordt in het intakegesprek nogmaals met de cliënt doorgenomen en
voor akkoord getekend in een toestemmingsverklaring.

13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):

In elke zitting wordt stilgestaan bij het verloop van de klachten over voorgaande periode. Daarnaast
evalueer ik regelmatig uitgebreider het verloop van de behandeling door cliënt te vragen hoe het
klachtenverloop is en of hij/zij tevreden is met de behandeling. Hierbij worden we ondersteund door
het periodiek invullen van enkele vragenlijsten. Aan het begin en bij het einde van de behandeling
wordt de cliënt gevraagd de SQ48 in te vullen en wordt vanaf januari 2022 de HONOS+ gebruikt voor
de vaststelling van het zorgvraagtype. De resultaten tussen de voor- en nameting kunnen bij de
evaluatie gebruikt worden. Daarnaast wordt cliënten gevraagd de CQI in te vullen bij het beëindigen
van de behandeling. Deze vragenlijst geeft een indruk van de cliënttevredenheid.

13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:

Bij kortdurende behandelingen (<12 weken): aan het begin en einde van de behandeling.
Bij langer durende behandelingen (> 12 weken): aan het begin en einde van de behandeling en
iedere 8 tot 12 weken.

13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):

Ik bespreek tijdens iedere sessie of de cliënt tevreden is en verder kan. Na beëindiging van de behandeling wordt cliënt gevraagd de CQI in te vullen. Deze lijst geeft een indruk van de
tevredenheid van de cliënt. Uiteraard vormt daarnaast de tevredenheid van de cliënt over de
behandeling een vast onderdeel in de gesprekken.

14. Afsluiting/nazorg

14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:

Ja

14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:

Ja

14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:

Ja

15. Omgang met patientgegevens

15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:

Ja

15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):

Ja

15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:

Ja

III. Ondertekening

Naam: Erna Huijskens

Plaats: Breda

Datum: 19-06-2025

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:

Ja

Start typing and press Enter to search